onsdag 13. februar 2008

En verden full av blogger





Det finnes mange forskjellige blogger rundt på nettet. Blogger om familie, yrker og forskjellige hobbyer. Ved dette kan en få innblikk i andres liv og interesser noe som kan gi deg ideer og kreative tanker.

I bloggen «Ja, vi elsker» tar den svenske mannen frem objekter som det Norske samfunnet har skapt og oppfunnet og sammenligner det Norske med det Svenske. For min del er dette ganske interessant, men det kan bli for mye tekst til tider.

Når jeg ser på bloggen «Oslostil» gir det meg mer lyst til å se videre og utforske. Klesstil er noe jeg syns er interessant. Det er en måte å uttrykke seg på og vise hvem du er. Bloggen består for det meste av bilder. Gjennom studier viser det seg at det første en person legger merke til ved en tekst eller et innlegg er bildet/ene. Dette er da motsetningen til «Ja, vi elsker» som for det meste består av tekst.

En annen blogg som jeg valgte å lese er Petter Solbergs blogg. Denne er dessverre flyttet til hans hjemmeside i stede. Innleggene Solberg skriver er korte og konkrete derfor lette å lese. Han bruker bilder på hvert innlegg slik at vi skal kunne se og ikke måtte forstille oss om hva som skjer.

Etter å ha lest alle bloggene mener jeg at blogger med mye bilder er blogger med flest lesere. Kanskje ikke faste lesere men flest besøkstall. Det er jo selvfølgelig interessant å lese om ord og uttrykk som ikke fins på svensk men som fins på norsk, men mest interessant er det å se på hvilke klær som er inn i Oslo for tiden. Jeg avslutter derfor med å takke bloggerne for at de deler deres opplevelser og tanker med oss andre sånn at vi også kan oppleve spennende og tankerike hendelser.

http://javielsker.blogspot.com/, http://www.oslostil.com/, http://www.vgb.no/20075

Ingen kommentarer: