onsdag 16. april 2008

Backstreet's Back, Alright!



Hode etter hode står jentene i kø utenfor Oslo Spektrum Lørdag, 12. april. Jeg kan selv bekrefte at det var ganske kaldt og jentene begynte å bli utålmodige. Forrest i kø står noen med dyner og tepper rundt seg. De har vært der siden kl 03.00, spør du meg så skjønner jeg ikke helt hvorfor. Vi kom rundt 18.00 og køen var ikke akkuratt noe å skryte av da.


Inne i Spektrum ble ståplassen mindre og mindre. De som kom sent ville frem og tok da i bruk dytte/snike metoden for å komme nærmere scenen. Vi som da sto ganske langt frem opplevde da å bli dyttet bakfra. De som sto foran begynte da og dytte bakover igjen og det skapte en slags kjedereaksjon. Tilslutt endte det med at alle dyttet fra alle kanter. Det var for eksempel en jente som sto bak meg som lente seg overdrevent på meg. Dette var sykt irriterende så hver gang hun lente jeg så flyttet jeg meg slik at hun falt bakover. Noe som var ganske morsomt.


Etter et håpløst oppvarmingsnummer var salen musikkløs og fyllt med svette, slitne og besvimende jenter. Det var flere som måtte bli løftet over gjerdet, etter å ha besvimt, av vaktene. Det er uansvarlig å selge så mange ståplasser når det ikke er plass til så mange mennesker.


Etter noen lange og slitsomme minutter lurer vi på når BB (Backstreet Boys) skal komme. En jente lener seg mot meg og sier at det er 45 minutter før de kommer. Jeg ser på vennene mine og håper at tiden skal gå fort.


Salen blir mørk og sekunder før jeg bestemmer meg for å gå ut av mengden for å stå bak kommer gutta ut på scenen. Iført bokseklær kaprer gutta alle jenters oppmerksomhet.


Konsertens helhet var fantastisk bra. Jeg snakker for alle jenter når jeg sier at BB var alle jenters drøm i 10-11 års alderen. Den eneste negative delen var plassmangelen og den dårlige luften. Det burde være innlysende, når flere besvimer før konserten har begynt, at færre billetter bør bli solgt. Og for min del er det siste gang jeg står på en konsert. Men for å fokusere på de poitive delene av konserten vil jeg nevne stemningen og showet gutta ga oss. ikke bare sang de, de observerte også oss i salen.


Stå på gutter, dere har en fantastisk energi som gjør det morsomt og opplevelsesrikt å se på dere. Håper dere kommer tilbake til oss her i Norge.

Ingen kommentarer: