torsdag 10. april 2008

Sommer



Vi har fått i oppgave å skrive et dikt om et ord vi kom på. Jeg er utrolig glad i sommer og sol og valgte derfor å skrive et dikt om denne fantastiske årstiden.

Sommer-

Sommer er den tiden på året, juni til august, når solbrillene hentes frem,
og plaseres på de svette, varme og brune nesene under det solblekete håret,
alle vender hjem,
etter den siste dagen av skoleåret.
Ferie til syden er noe alle gleder seg til,
å kunne gå i bikini på en tropisk strand,
gjør sommeren min til noe jeg virkelig vil.
Med føttene halveis dekket av vann,
jogger jeg langs en øde strand.
Sykle og la håret blåse med vinden,
spise iskrem mens man sitter oppe på grinden.
Barn som leker ute på veien,
mens pappa og bestefar fisker etter seien.
Dette er den perfekte sommer,
og jeg venter bare til den kommer.

1 kommentar:

LK sa...

La oss håpe sommeren kommer snart og at den blir varm og lang! Vi trenger det etter denne dårlige vinteren!