onsdag 28. mai 2008

Mine erfaringer med blogging


Bloggingen denne terminen har vært både spennende og lærerikt. Jeg har alltid vært kritisk til det å skrive Norsk, men etter denne terminen har noe endret seg hos meg. Skrivegleden har kapret meg og fylt hodet mitt med fantasi. Jeg har blitt glad i å skrive, særlig sakprosa tekser, selv om resultatet ikke blir som jeg ønsker. Så lenge jeg får ut mine meninger og opplevelser skriftlig er jeg fornøyd. Det er morsomt å tenke på at bloggen din er synlig for mye av verden. At jeg kan dele mine opplevelser og tanker med andre er veldig kult å tenke på.

Det var veldig bra at vi fikk varierte oppgaver slik at bloggene våre ikke ble for ensidige. For min del kunne alle oppgavene vært frivillige, men vet jo at innleggene må være skole relaterte. At utseende også skulle telle var jo ekstra gøy siden jeg er glad i alt som er kreativt.

Det positive med blogging er at de som ikke tør og delta i timen kan uttrykke seg med bokstavenesverden. Det er også veldig lærerikt å lese andres meninger og opplevelser. Og positivt at man kan bruke bilder til å fremme et innlegg.

Noen negative ting med blogging kan for eksempel være mobbing, misbruk av kilder og for personlige innlegg, som en kanskje kunne latt være å publisere.

Gjennom denne perioden har jeg vært innom mange forskjellige blogger blant annet en blogg der en dame hadde lagt ut bilder og forklaringer på forskjellige fletter man kan lage. Dette er en fornuftig blogg som man kan lære masse av. Jeg har også vært innom blogger der bloggeren deler forskjellige ferieopplevelser.

Mine synspunkter nå og før vi startet med bloggingen er ganske forskjellige. I begynnelsen var jeg veldig skeptisk til hvordan det ville være. Nå er jeg positiv og mener at blogging er veldig lærerikt.

2 kommentarer:

LK sa...

Fine kommentarer for oss å ta med i planleggingen av neste år. Kan du forresten sette inn pekere til de bloggene du never?

Linn Opsahl sa...

Husker ikke hva de er. og så finner jeg de ikke:S